divendres, 24 de maig del 2013

Capítol 6: Arròs Amanit

 
Avui estava escoltant un programa de radio en el que es parlava sobre el record que ens han deixat en cadascun de nosaltres els nostres avis i avies.
En el meu cas concret, els records són moltíssims , tots meravellosos. Han passat 10 anys des de que ens van deixar i no hi ha un sol dia en que no els recordi.
Del meu avi admirava la seva diplomàcia, el seu saber estar en tot moment.. també la seva tendresa amb nosaltres, el meu germà i jo.
De la meva avia puc dir que ho admirava tot!
La meva avia era una gran cuinera, i tot i que vam insistir moltíssim en que deixes per escrit la seva saviesa culinària, poques receptes he pogut recopilar.
Quan arribava el bon temps, de tant en tant, la meva iaia ens feia a mi i al meu germà ( que era molt mal menjador..) Arròs Amanit.
És un plat estiuenc , molt senzill de fer, i que tant ve de gust a grans com a petits, als petits en particular els hi entra molt per la vista, ja que les verdures li donen una gran varietat de colors.
Haig de dir, però, que va a gustos, doncs a la meva filla Mariona, li encanta, però a la Carlota, tot i que ella s´ho menjaria tot, hi ha algun ingredient com el tomàquet que li provoca fàstics..
Així que podeu variar en funció dels vostres gustos.

Ingredients:

Per a 4 persones
  • 5 tasses de cafè d´arròs tipus bomba o normal.
  • 1 tomàquet gran per amanir
  • 2 pastanagues
  • 150 gr de pernil dolç (tallat prim)
  • Enciam tipus maravilla o iceberg
  • Olives tipus Sevillana amb os

Nota: Hi podem posar poma i panses ( però tot i que queda boníssim) als nens no els hi agrada tant.. jo sempre ho retirava si ho posava.
Preparació:

1. Portem a ebullició una olla amb aigua, un raig d´oli i sal. Un cop arranqui el bull tirem l´arròs i seguim les instruccions del paquet pel que fa al temps de cocció.

2. Un cop fet, escorrem en un colador l´arròs i per que no es covi, hi esbandim aigua. El posem a la nevera per que es refredi.

3. Mentrestant tallem tots els ingredients restants el més petit posible.
 

4. Ho barregem junt amb l´arròs.
5. Amanim amb oli i sal.
6. Amb un bol o una tassa, introduïm la barreja.
7. Emplatem
8. Finalment hi posem una mica de tomàquet Solis (fred, no cal escalfar-ho) per sobre.

Bon profit!

Com deia la meva iaia ..espero que us agradi .. está hecho con amor".




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada