dijous, 10 d’octubre del 2013

Capítol 27 : Coulants a les fines Herbes amb formatge tendre



Ara que arriba la tardor, els matins són una mica més freds i els dies comencen a escurçar-se, m´agafa un no sé què.. que m´activa. Començaria a remodelar tot el pis, canviar els mobles de lloc, pintar parets, canviar les fundes dels coixins, les cortines.. Tinc una necessitat imperiosa de donar-li caliu al nostre cau abans que arribi el hivern.


De fet, ara fa un any em va donar una fiblada d´aquest tipus i vaig estar 7 mesos amb la casa potes amunt!! Horror!!


Tan sols em vaig capficar en modificar un petit bany i reconvertir-lo en traster. Ja que, ja era un traster, on no s´hi podia ni entrar!! Així que vaig treure tots els sanitaris, vaig pintar les parets i hi vaig encabir un armari i dues calaixeres.

Per aconseguir-ho vaig estar tot un mes reculant trastos, llençant coses que ni tan sols recordava que tenia i amb el passadís de casa ple de coses!!

Un cop acabat em vaig animar i vaig seguir, pintant el rebedor, el passadís, i ja de pas, habitacions i menjador!! Esgotador!!
Ho recordo perfectament, d´Octubre a Maig, poc a poc de dissabte en dissabte.. Així que ara, em conformo en comprar una estora nova i un parell de coixins pel sofà..
Però mentalment, ho tornaria a canviar tot!! Digam inconformista.. com deia aquell..

En el tema culinari, també em trobo molt animada, amb ganes de fer plats típics de l´estació en la que estem entrant, com provar coses noves.

Aquesta recepta està extreta del llibre de Yann Leclerac "Coulants dulces y Salados"

 Ingredients per a 6 coulants:
  • 150gr de formatge tendre
  • 1 pomell de juliverd
  • 1 pomell de coriandre (cilantro en castellà)
  • 3 ous
  • 10 cl de llet
  • 20 gr de mantega
  • 180gr de farina més 20 més pels motlles
  • 1/2 sobre de llevat
  • 10 cl d´oli de girasol
  • sal i pebre



Preparació:

Trinxem ben petit el julivert i el coriandre i reservem.
Batrem els ous junt amb l´oli de girasol.
Tamisem la farina i el llevat i ho barregem amb els ous.
Hi afegim el julivert i el coriandre, desprès la llet, la sal i el pebre.
Engreixem els motlles amb la mantega  i una mica de farina( aquestes quantitats donen per 6)
Preescalfem el forn a 180ºC amb ventilador dalt i a baix.
Omplim els motlles per la meitat i afegim un tall de formatge que situarem al centre.
Acabem d´omplir-los amb la massa sobrant.
Posem al forn 20-25 minuts.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada