dilluns, 7 d’octubre del 2013

Capítol 26: Pastís de camembert



Heu agafat mai el cotxe i us heu deixat portar?
Ara ja no acostumo a fer-ho gaire sovint, però recordo una època en que els caps de setmana eren petites aventures on no sabies mai on aniries a parar.
Aquestes vacances vam estar uns dies pel Pirineu. Un d´aquells dies, vam decidir fer una petita excursió a Planoles, però va resultar que conduint per aquells paratges, ens vam passar de llarg i vam acabar, primer en una vall on vam parar a buscar ceps , desprès a Llívia.
Allà varem parar a dinar.
Vam trobar per recomanació un restaurant preciós, Restaurant Can Ventura. Molt autèntic, parets de pedra, acollidor i sobretot un servei i uns plats exquisits!
El leitmotiv d´aquest restaurant és la cuina típica de l´alta Cerdanya i tenen una carta espectacular.
Podeu veure-hi imatges i la carta en aquest enllaç http://canventura.web7-server.com/
A nosaltres ens va encantar, a la meva filla Mariona, li va xiflar el tiramisú de postre , jo em vaig demanar un coulant que haig de dir que només de recordar-ho sem fa la boca aigua..
Així que si teniu l' oportunitat d´anar-hi, és molt aconsellable!

Avui us proposo una recepta molt senzilla de fer i que em va ensenyar una amiga meva, la Queca.
Trobo que és una recepta que fa tardor. Això si, us ha d´agradar el formatge, perquè va de formatge...

Ingredients:
  • 1 peça rodona de Camembert
  • Patates per fregir
  • Oli i sal
Elaboració:

Fregim una patata grossa , tallada a rodanxes fines.

Tallem amb molta cura la part superior i inferior de la capa de cera que protegeix el formatge . Es tracta de reconvertir el formatge en una cassoleta. Un cop extretes les dues capes, buidem l´interior.
Aleshores tornem a posar la capa inferior, una capa de patates fregides, una capa de formatge i repetim el procés fins omplir ho tot.
Tapem finalment amb la primera capa.
Podem posar-ho en una cassoleta de fang, per tal que es mantingui l'estructura un cop ho posem al forn.
Jo en aquest cas no ho vaig fer i va quedar més desfet.
Ho posem al forn 5 minutets per tal que es fongui el formatge.

Veieu foto del procés

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada