dimecres, 30 d’octubre del 2013

Capítol 32 : Panellets

 
 
FETS CORRECTAMENT
 
 
 

Al final, aquesta castanyada serà un mix de les dues celebracions. Ens disfrassarem de bruixes, decorarem la casa amb carbasses i menjarem panellets i castanyes.

No volia, però acabar aquesta setmana sense publicar la recepta de panellets, tot i que em trobo fatal i no tinc gaires ganes de fer res.. estic molt i molt refredada.
Aquesta foto, que he posat avui, és la foto de la prova que vaig fer de panellets, però ja em va bé per explicar-vos on vaig fallar.
De totes maneres están deliciosos, ja que com veureu no és la típica recepta de patata i moniato.
stsstststs.. és secreta.. jiji
Me la va passar el meu sogre i quan s´adoni que l´he publicat...
Bé en el fons ve del llibre de la Carme Rucalleda " Cuinar per ser Feliç", i realment l´haig de felicitar perquè ben bé són exquisits.

Panellets

Ingredients per uns 50 panellets.

  • 350 gr de sucre
  • 150 gr d´aigua
  • 1/2 Kg de farina d´atmella
  • 1 clara d´ou
Escalfem en una cassola l´aigua i el sucre, sense deixar de remenar amb una cullera de fusta.
Ha d´arrancar el bull i em de notar que es crea un caramel líquid ( aquí hi heu d´insistir, perquè jo crec que no vaig esperar suficientment).
Desprès hi afegim la farina i no deixem de remenar, fins que la massa es desengaxi de les parets de la cassola. Aquest punt és molt important, si no desprès no quedarà prou consistent i s´esclataran.

Retirem del foc i deixem refredar completament. Un cop fred hi afegim la clara i remanem,
Ho posem a la nevera tapat amb film 1 dia sencer.

A partir d´aqui els decorem amb pinyons, amb cacau, amb coco.. etc
Posem al forn a 200ºC 5 minuts.



Bona Castanyada!!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada