dimecres, 2 d’octubre del 2013

Capítol 25: Cookies 100% americanes amb xips de xoco i xoco blanca


Mare meva!! Estic envoltada d´embarassos!!
Què està passant?? Ni més ni menys que 4 en el meu entorn laboral!
M´ha fet gràcia, comentant la bona nova amb un dels futurs pares, en que em deia que havia engreixat des de que la seva dona està embarassada. Al meu, també li va passar, amb la diferència que jo vaig perdre els quilos de més i ell desprès de 5 anys , encara està intentant perdre'ls!! upss!!
Una de les coses que més em venia de gust quan estava embarassada eren les cookies de xocolata blanca i xocolata negre. Evidentment havien d´estar fetes per mi, i les havia de menjar calentones..jaja. Però com em cansava molt, al final me les acabava fent el meu marit.
Ell passa de TMX, KA, i electrodomèstics diversos.. així que me les feia i segueix fent-les, A MA!. Per això els hi he posat el nom de Galetes Pautrix, en honor seu..jijiji

Aquesta recepta la podeu trobar al blog Iambaker, fet per una autentica superwoman, anglesa amb 4 fills, amb un sentit de la vida i un modus vivendi peculiar, visiteu-lo, val la pena!

He adaptat les mides a grams i he afegit els trossets de xocolata blanca. La barreja de les dues xocolates és espectacular! Si no us agrada, podeu substituir la xocolata blanca per nous de macadàmia, per exemple.
Un consell: Un cop fetes, les podeu guardar en un pot de vidre tancat hermèticament. Abans de menjar-les, podeu posar-les uns segons al microones o al forn. Calentones encara són millors!!

Ingredients:
 
  • 240 gr de farina tot ús
  • 260 gr de farina de repostería
  • 7 gr de bicarbonat de sodi
  • 1 culleradeta de sal (5gr apròx)
  • 7,5 gr de llevat tipus Royal
  • 280 gr de mantega a temperatura ambient
  • 250 gr de sucre moré
  • 226 gr de sucre
  • 2 ous grans
  • 10gr d´extracte de vainilla
  • Xocolata negre de cobertura
  • Xocolata blanca


Preparació:

Tamisem en un bol, la farina, el bicarbonat, el llevat i la sal. Reservem.
En un bol xafem amb una forquilla la mantega junt amb el sucre, fins aconseguir una espècie de pomada. Si ho preferiu fer amb TMX o similar, Posem primer la mantega uns 3 minuts a vel 3 i desprès afegim el sucre, baixant una mica la velocitat.

Desprès d’aquest pas, sempre en totes les receptes pastisseres, s’hi tiren els líquids i al final els sòlids. Per tant hi anirem barrejant els ous, un a un, i la vainilla.

Finalment hi posarem els trossets de xocolata ( tallats prèviament a ma , de mides diferents, si són grossets millor), la farina, la sal, el bicarbonat i el llevat. No ho tireu de cop, si no al contrari, poc a poc.

A partir, d´aquest moment estirem la massa en un plec de paper film. Intentem fer un farcell, com si fos un braç de gitano.
Refrigerem la massa de 24 a 36 hores.
També la podem posar unes hores al congelador, si és el cas que no poguéssiu aguantar la tentació.
D´aquesta manera, podem tallar a rodanxes les galetes que hem de coure.
Les tallem i les posem al forn a 180ºC amb ventilador , dalt i a baix, durant 10 minuts.

A mi, personalment, em xiflen!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada