divendres, 29 de novembre del 2013

Capítol 37: Croquetes de pollastre i pernil




Seguint amb el brou d´aprofitament, avui farem croquetes!
Quan jo era petita ( no fa tants anys.. jijiji) no suportava les croquetes.. em feien angunia, només em podia menjar les que feia la meva iaia.
Les recordo tan i tan bones!! mmm
La única que les ha pogut recuperar més o menys és la Imma, i tot i que no són les mateixes, també estan molt bones.
Al meu sogre aquestes croquetes el tenen molt intrigat, doncs a ell se li esclaten al fregir-les i a la Imma, no.
Jo haig de confessar que no les faig com cap dels tres, i tot i que ho he intentat no me´n surto, però les meves no s´esclaten i a mi m´agraden molt..en canvi a la Mariona li encanten i a la Carlota gens.. Bé és el misteri de les croquetes.. He arribat a la conclusió que a cadascú ens surten d´una manera diferent i crec que és perquè cap de nosaltres tenim la recepta original i és d´aquelles coses que les fas com diuen en castellà " a ojos de buen cubero".

Croquetes de pollastre i pernil

Ingredients:

  • Aprofitarem tot el pollastre que haurem posat al fer el brou i si hem posat conill de vedella també ho podem posar.
  • 1 tros de Pernil salat ( si l´hem posat al brou, també el podem aprofitar)
  • 2 o tres cullerades de farina blanca
  • 100 ml de llet sencera
  • 50 ml de brou
  • sal
  • ou i farina de galeta per arrebossar
  • 1 ceba
Preparació:

Picarem el pollastre i el pernil i reservem.
Ratllem una ceba i fregim. Quan estigui daurada i afegim el pollastre i el pernil.
Rectifiquem de sal.
Afegim les tres cullerades de farina i deixem que es dori conjuntament amb el pollastre i el pernil.
A continuació hi afegim la llet i deixem coure uns minuts. Finalment afegim el brou i deixem coure, remenant amb una cullera de fusta fins que la pasta es desenganxi de la paella.
Quan això passi, ja les tindrem fetes.
Aleshores les deixarem refredar a la nevera tapades amb paper film tot un dia. Això ho fem per qué agafin més consistència i no s´enganxin a les mans.
Al endemà podem fer les boles i les passem per ou i farina de galeta.
Per fregir-les, recordeu posar el oli ben calent i baixar-lo quan posem les croquetes.
Nota: Es poden congelar!!


2 comentaris:

  1. Oi que bé croquetes! jo en sóc una fanática però és veritat que només n'hi ha unes que em tenen el cor robat.
    Va quan estigui al Canadà i no pugui sortir al carrer per culpa del fred polar em faré un bon caldo i unes croquetes. ^ ^

    ResponElimina